از زبان مسئولین--- - نصرمن الله و فتح قریب
سفارش تبلیغ
صبا ویژن



پاسخ به چند شبهه درباره چگونگی برگزاری اجلاس غیر متعهد ها:/

 

شایع بود اهالی محله هایی را که منزل شان نزدیک سالن اجلاس سران است با هزینه دولت به سفر فرستاده شده اند. حتی ارقام مختلفی برای کمک هزینه های سفر شایع شده بود. سه شنبه هفته گذشته وقتی علی عبداللهی، معاون امنیتی و انتظامی ستاد اجلاس هفته غیرمتعهدها و معاون امنیتی وزارت کشور در ستاد حضور داشت، سوالاتم را از او پرسیدم:

آقای عبداللهی، گفته می شود که ستاد برگزاری، اجلاس سران غیرمتعهدها به خانواده هایی که منازل شان نزدیک محل برگزاری اجلاس است پول داده تا به مسافرت بروند. شما هم تایید می کنید؟

خیر. چنین چیزی را شدیداً تکذیب می کنم. ما حتی محدودیت خاصی هم برای رفت وآمد اهالی ساکن در نزدیکی محل اجلاس ایجاد نکردیم. مردم راحت می توانستند رفت وآمد کنند. البته ما قبلاً از مردم عذرخواهی کرده ایم چرا که ممکن بود به دلیل برگزاری اجلاس، ترددها بیشتر از قبل باشد.

 اما گفته شده بود که نفری 250 هزار تومان به هر عضو خانواده از اهالی محل برگزاری اجلاس داده اید تا به سفر بروند

خیر. به هیچ وجه صحت ندارد. اینها همه شایعه است. کاملاً تکذیب می کنیم. خواهش می کنم بروید از اهالی محل نزدیک اجلاس سوال کنید.

به هر حال این حرف ها به گوش رسیده است.

من حاضرم با همدیگر یک ساعت وقت بگذاریم و در منازل مردم را بزنیم. ببینیم به چه کسی پول داده شده است.

تسهیلات هم نداده بودید؟ مثلاً بلیت قطار، هواپیما یا رزرو هتل در کیش؟

به هیچ وجه.

نکته دیگری که مطرح شده، بحث اعمال محدودیت در ورودی های شهر تهران بود. آیا این را تأیید می کنید؟

خیر. ورودی های شهر تهران محدود نشده بود. در مقطعی، ایست و بازرسی هایی اعمال شد. بعد دیدیم که ممکن است منجر به ترافیک شود. آنها را هم باز کردیم. کنترل ها از طریق دیگر انجام شد.

فعالیت های بخش های مختلف برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها دقیقاً از چه زمانی آغاز شده است؟

من در مورد بخش امنیتی می توانم توضیح دهم. ما به صورت عملی فعالیت های این بخش را از بهمن سال 90 شروع کردیم. اما مقدماتش را از دو سال پیش انجام داده بودیم. با توجه به تغییراتی که در فهرست میهمانان صورت گرفت فعالیت های عملی و اجرایی را از بهمن سال گذشته شروع کردیم.

درباره ورود خبرنگاران این طور که شاهد بودم محدودیت هایی اعمال شده بود؟ اجلاس بین المللی یعنی اینکه خبرنگاران رسانه های گروهی حاضر باشند و بتوانند به راحتی با مقامات شرکت کننده مصاحبه کنند. ظاهراً در روز اجلاس سران مانیتوری در سالن صداوسیما تعبیه شد و خبر نگاران از آن طریق، اجلاس را گزارش کردند. انگار بنا نیست به سران و مقامات دسترسی داشته باشند؟

سیاست نحوه ورود خبرنگاران در حوزه کاری دیگری است. ولی معمولش این است که به هر خبرگزاری دو یا سه نفر اجازه ورود می دهند که بتوانند عکس و فیلم تهیه کنند. اینکه همه افراد از همه خبرگزاری ها بخواهند بروند ظاهراً جمعیتی بالای هزار و 500 نفر می شود. تصدیق می کنید که هیچ سالنی گنجایش این تعداد خبرنگار را ندارد.

چه تعداد نیروی انسانی در برگزاری شانزدهمین اجلاس غیرمتعهدها شرکت دارند؟

آن را باید از رئیس ستاد سوال کنید.

درباره هزینه های برگزاری اجلاس حاضرید توضیح دهید؟

اینها را هم باید از رئیس ستاد بپرسید. ما خودمان بودجه می گیریم.

در دوره اجلاس، چه تمهیداتی برای امنیت فضای هوایی و امنیت مرزی کشور اندیشیده شده بود؟

در زمان اجلاس های مهم، یکسری اقدامات به طور معمول انجام می شود. ما هم این اقدامات را انجام دادیم. همه کنتزل های لازم را در محل اجلاس و محل اقامت میهمانان انجام دادیم. منتها تلاش مان این بود که اقدامات امنیتی مان خیلی مخل آرامش مردم نباشد.

آرامش مردم برای شما مهم است؟

بله. مسلماً برایمان مهم است. شما به المپیک لندن نگاه کنید. حتی بدون هماهنگی، موشک های ضدهوایی را روی پشت بام مردم می گذاشتند. محدودیت های ترافیکی شدید اعمال می کردند به شکلی که حتی مردم دچار زحمت شده بودند و اعتراض کردند. روش ما اما متفاوت بود. در عین حال که سعی کردیم که همه پیش بینی های امنیتی را انجام دهیم ولی تلاش کردیم مردم هم تحت فشار نباشند.

فضای هوایی کشور و پروازهای داخلی برقرار بود؟

پروازهای فرودگاه امام خمینی کاملاً برقرار بود. مشکلی وجود نداشت. محدودیت پروازی ما فقط روز چهارشنبه گذشته در فرودگاه مهرآباد بود. آن هم به دلیل تعداد هواپیماهایی بود که می خواستند در فرودگاه مهرآباد فرود بیایند.

چرا روز چهارشنبه گذشته در فرودگاه مهرآباد محدودیت پروازی اعمال کردید؟

چون ظرفیت پروازی فرودگاه ما مشخص است. ما از یک ماه پیش اعلام کرده بودیم یا برای آن روز بلیت نفروشند یا پرواز به فرودگاه دیگری منتقل شده است. این مسأله از قبل اعلام شده است.

چه وقت پروازهای فرودگاه مهرآباد به حالت قبل برگشت؟

بعد از اینکه هواپیماهای میهمانان نشستند، پروازها به حالت عادی برگشت.

منبع: هفته نامه آسمان


+ نوشته شده در شنبه 91/6/25ساعت 11:13 عصر توسط نظرات ()




 دانلود آهنگ - قیمت خودرو - قالب وبلاگ