تدابیر انتظامی//صدا و سیما - نصرمن الله و فتح قریب
سفارش تبلیغ
صبا ویژن



ادامه تدابیر امنیتی اجلاس

 

فرمانده نیروی انتظامی تشریح کرد

تدابیر انتظامی برای حفاظت از میهمانان اجلاس عدم تعهد

 

محدودیت‌های ترافیکی

فرمانده ناجا با بیان اینکه امنیت کامل مسیرهای فرودگاهی، اقامتگاه‌ها، سالن اجلاس و سکونتگاه‌ها ‌برقرار است، در مورد محدودیت‌های ترافیکی گفت: برای تسهیل در عبور و مرور محدودیت‌های ترافیکی درنظر گرفته شده است.احمدی‌مقدم با بیان اینکه اجلاس با بالاترین ضریب امنیتی در تهران آغاز خواهد شد، خبر داد: محدودیت‌های ترافیکی در شمال تهران ایجاد شده است اما به این معنا نیست که خیابان‌ها به‌طور کلی بسته شوند و در ساعات و مسیرهای خاصی این محدودیت‌ها ایجاد می‌شود.

او با بیان اینکه محدودیت‌ها موقتی است و برداشته می‌شود، گفت: پیش‌بینی‌های لازم در مورد محدودیت‌های ترافیکی ایجاد شده و مسیرهای جایگزین پیش‌بینی شده است

850تیم امنیتی

همچنین جانشین فرمانده ناجا از به‌کارگیری 850تیم امنیتی انتظامی برای پوشش حفاظتی شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم‌تعهد در تهران خبر داد. سردار احمدرضا رادان در رزمایش آغاز عملیات اجرایی تأمین امنیت اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم‌تعهد به حضور 850تیم امنیتی انتظامی برای برپایی هرچه بهتر این اجلاس اشاره کرد و گفت: با ابلاغ زمان برگزاری این نشست در تهران اقدامات امنیتی پلیس برای برگزاری هرچه بهتر این اجلاس آغاز شد.او با بیان اینکه قرارگاه امام علی(ع) از ابتدای زمان ابلاغ اجلاس طرح‌ریزی را آغاز کرد، گفت: قرارگاه امام علی(ع) به اتفاق دو قرارگاه، مسئول تأمین امنیت تهران و حفاظت از شخصیت‌هاست و ضمن اخذ حکم به اجرای مأموریت می‌پردازد. جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با قرارگاه نبی‌اکرم (ص)، ستادکل نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و وزارت کشور و سایر نهادها در دستورکار است، گفت: تأمین امنیت کشور در سه سطح تهران بزرگ، استان‌های همجوار، استان و مناطق مرزی پیش‌بینی شده است.

چهارحلقه امنیتی در تهران

رادان با بیان اینکه در تهران بزرگ چهار حلقه امنیتی تعریف شده است، گفت: در نوار مرزی به‌خصوص جنوب‌شرق و شمال‌غرب تشدید اقدامات در شیب30، 50، 70و 100درصد است. او با بیان اینکه هم‌اکنون شیب کنترل در مرزها 100درصد است، گفت: ایست بازرسی دائم و موقت، شیب 30، 50، 70و 100درصددر کشور درنظر گرفته شده است.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه در استان‌های همجوار و به‌خصوص منتهی به تهران، ایست‌های بازرسی‌ موقت و مقطعی درنظر گرفته شده است، گفت: 360ایستگاه بازرسی در تهران در نظر گرفته شده که 200ایست بازرسی توسط ناجا برای تأمین امنیت تهران و 160ایست بازرسی نیز توسط بسیج راه‌اندازی شده است.او با بیان اینکه هماهنگی‌های کامل برای تشدید اقدامات و کنترل مراقبتی در استان‌های همجوار و نزدیک ایجاد شده، گفت: در استان‌هایی که شخصیت‌ها قصد حضور در آنها را دارند نیز کارهای امنیتی انجام شده است.

110هزار پرسنل ناجا

جانشین فرمانده ناجا با اعلام ابلاغ آماده‌باش در کلیه یگان‌ها قبل و بعد از اجلاس، گفت: اقدامات پلیس راهور به‌منظور سفر مردم تهران و همچنین افزایش گشت‌ها و مراقبت‌های هوایی درمرز‌های کشور و آسمان تهران تقویت می‌شود. او با بیان اینکه 110هزار پرسنل ناجا به‌صورت مستقیم در تأمین امنیت اجلاس نقش دارند، گفت: 2900خودرو و 2500موتور مأموریت تأمین نظم و امنیت اجلاس را بر عهده دارند.به گفته جانشین فرمانده ناجا کلیه تجهیزات مورد نظر برای یگان‌های انتظامی، حفاظت شخصیت‌ها، مرز، حاشیه کویر و شرق کشور تأمین شده است.

صدا وسیما و اجلاس

 

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، رضا قدیمی ـ قائم‌ مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی مسؤول کمیته پشتیبانی فنی و ارتباطات زمینی و ماهواره‌یی ستاد برگزاری شانزدهمین اجلاس سران غیر متعهدها ـ در گفت‌وگویی ضمن تشریح فعالیت‌های کارگروه‌های کمیته پشتیبانی فنی و ارتباطات زمینی و ماهواره‌ای اجلاس شانزدهم گفت: از یک ماه قبل مقدمات کار برای تشکیل دبیرخانه کمیته پشتیبانی و فنی و ارتباطات زمینی و ماهواره‌یی اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران فراهم شد و در این کمیته متناسب با نوع فعالیت‌های معاونت‌های توسعه و فناوری رسانه، سیما، سیاسی، برون مرزی، صدا و مرکز امور بین‌الملل سازمان هماهنگی‌های لازم برای پوشش گسترده اجلاس به عمل آمد.

وی افزود: در جلسات کارگروه‌های کمیته تصمیمات لازم برای رفع نیازها و تامین برخی تجهیزات و امکانات، ارتباط با سایر سازمان‌های مرتبط از جمله وزارت نیرو، شرکت مخابرات و نیز ارگان‌ها و نهادهای مرتبط مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

قائم‌مقام معاونت توسعه و فنآوری رسانه ملی با بیان توانایی‌ها و قابلیت‌های فنی بسیار بالای مهندسین و کارشناسان فنی سازمان صداوسیما، افزود: با توجه به این توانایی‌ها هم‌اکنون همکاران فنی رسانه ملی آمادگی کامل برای پوشش تصویری و رادیویی شانزدهمین اجلاس سران غیرمتعهدها را دارند و به خاطر همین موضوع بیش از 80 درصد پرسنل معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی با تمامی توان خود در هر چه بهتر برگزار کردن این اجلاس در آماده باش کامل هستند.

قدیمی با اشاره به اینکه معاونت توسعه و فناوری رسانه با مساعدت و همکاری سایر حوزه‌های رسانه ملی برای پوشش کامل تصویری و رادیویی در خدمت اجلاس شانزدهم است، اظهار کرد: 17 مکان برای پخش مناسب زنده تلویزیونی اجلاس سران غیرمتعهدها تعیین شده که انشاءالله ما قادر خواهیم بود از این 17 مکان قابلیت پخش همزمان 25 تصویر زنده را فراهم کنیم.

مسؤول کمیته پشتیبانی فنی و ارتباطات زمینی و ماهواره‌یی ستاد برگزاری شانزدهمین اجلاس سران غیرمتعهدها با اشاره به اینکه پوشش تصویری نقاط تعیین شده شامل سالن همایش‌ها، اجلاس سران، فرودگاه مهرآباد، فرودگاه امام خمینی، کاخ سعدآباد، هتل‌های میهمانان خارجی، خبرنگاران است، خاطرنشان کرد و افزود: خوشبختانه امروز در مراسم افتتاحیه اجلاس شانزدهم که کارشناسان حضور داشتند کار پوشش تلویزیونی و رادیویی به نحو احسن و با موفقیت انجام شد.

قائم مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی همچنین اظهار کرد: در طول برپایی اجلاس شانزدهم سران غیر متعهدها در تهران در تمامی نقاط تعیین شده برای بخش زنده برنامه‌های اجلاس، تعداد 10دستگاه واحد سیار تلویزیونی و رادیویی، 12 دستگاه SNG ، 20 دستگاه لینک فیبر نوری و 10 دستگاه مایکرویو پرتابل و در واقع امکانات ثابت، ایستگاه‌های زمینی و ماهواره‌یی مستقر شده است.

قدیمی همچنین گفت: ضمناً برای پشتیبانی فنی از امکانات فنی مراکز استا‌ن‌ها از جمله مراکز صداوسیمای سمنان، اراک، اصفهان، کرمان، شیراز و آذربایجان غربی نیز استفاده کرده‌ایم.

مسؤول کمیته پشتیبانی فنی و ارتباطات زمینی و ماهواره‌یی ستاد برگزاری شانزدهمین اجلاس سران غیرمتعهدها در رابطه با ارائه سرویس فنی به خبرنگاران و شبکه‌های تلویزیونی خارجی جهت پوشش زنده تلویزیونی اجلاس تهران اظهار کرد: به همین منظور جایگاه‌های ویژه‌ای را در سالن‌های اجلاس، هتل‌های محل اقامت خبرنگاران و شبکه‌های خارجی و سازمان صداوسیما اختصاص داده‌ایم تا خبرنگاران و شبکه‌های خارجی بتوانند بدون هیچ مشکل و دغدغه‌ای به ارسال خبر و تصویر بپردازند.


+ نوشته شده در شنبه 91/6/25ساعت 10:56 عصر توسط نظرات ()




 دانلود آهنگ - قیمت خودرو - قالب وبلاگ