ایران - نصرمن الله و فتح قریب
سفارش تبلیغ
صبا ویژن



"شانزدهمین نشست سران جنبش عدم تعهد در

 

ایران

 

ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد از شهریور امسال

خبرنگار خبرگزاری ایسنا در ادامه نشست خبری از سخنگوی وزارت امور خارجه پرسید: نشست وزرای خارجی جنبش غیرمتعهدها قرار است در مصر برگزار و در آن آن ریاست جنبش به ایران منتقل شود آیا ایران برای این مسئولیت آمادگی دارد؟ مهمانپرست در پاسخ گفت: اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در دهه اول شهریور امسال در تهران برگزار خواهد شد و ایران برای دوره ای سه ساله ریاست آن را برعهده خواهد گرفت.

وی افزود: برای برگزاری نشست سران ، اجلاس وزرای خارجه امری معمول است که این اجلاس نیز در مصر تشکیل خواهد شد.

مهمانپرست گفت: فکر می کنیم جنبش غیرمتعهدها با 118 عضو توانایی بسیار بالایی برای تاثیرگذاری درعرصه بین‌الملل و رسیدگی به بحران‌ها دارد.

وی افزود: باید از ظرفیت همه کشورهایی که به دنبال استقلال خود و قطع وابستگی‌ به قدرت‌ها هستند و خود را متعهد به این قدرت ها نمی‌دانند ، استفاده کنیم.

مهمانپرست اضافه کرد: دنیای امروز دچار مشکلات فراوانی شده که ریشه آنها طراحی‌های اشتباه چند کشور در غرب است که تصور می کنند به تنهایی می‌توانند جهان را اداره کنند ، نسخه‌هایی برای جهان امروز بپیچند و متاسفانه بحران‌هایی جدی ایجاد کردند و اکنون دامن خود آنها را بیشتر از همه گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: امیدواریم با همکاری کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها جریانی در سطح بین‌الملل به وجود آید تا بتواند در رفع بی‌عدالتی‌ها ، تبعیض‌ها و استانداردهای دوگانه تاثیرگذار باشد و احترام به حقوق ملت‌ها و برقراری نظام عادلانه را جایگزین وضع فعلی کند.


+ نوشته شده در سه شنبه 91/6/7ساعت 4:25 عصر توسط نظرات ()




 دانلود آهنگ - قیمت خودرو - قالب وبلاگ