سید حسن نصرالله - نصرمن الله و فتح قریب
سفارش تبلیغ
صبا ویژن



شهادت فرزند ارشد

seyed hasan nasrollah 480x300 مصاحبه ی شنیدنی مرتضی حیدری با سید حسن نصرالله + چند پوستر زیبا از دبیر کل حزب الله لبنان

 

 سپتامبر 1997 دو تن از رزمندگان حزب الله در حمله به یکی از مواضع ارتش اسرائیل در منطقه جبل الرفیع در جنوب لبنان به شادت رسیده و پیکر آنها به دست نیروهای اسرائیلی افتاد. تلویزیون اسرائیل بدونه اطلاع از هویت این دو نفر تصویر خون آلود آنان را به نمایش گذاشت به سرعت مشخص شدکه یکی از این دوتن سید هادی، فرزند سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله است انتشار این خبر همانند بمبی در جامعه لبنان صدا کرد و تحول بسیاری در پی داشت.

در تاریخ لبنان چه در زمان جنگ داخلی و چه در مقابله با تجاوزات نظامی اسرائیل هیچ گاه دیده نشد که فرزند یکی از رهبران سیاسی و یا شبه نظامی در راه مبارزه کشته شده باشد.

این واقعه، موجی از احساسات جوشان همدردی، احترام و شیفتگی را نسبت به دبیر کل حزب الله در میان همه طوایف مذهبی لبنان در پی داشت، به گونه ای که همه آحاد ملت لبنان از هر دین و مذهبی تحت تاثیر شدید این واقعه قرارگرفتند.

رهبران سیاسی لبنان نیز یکی پس از دیگری به دیدار سید حسن نصرالله رفتن و ضمن گفتن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سید هادی نسبت به شخصیت مبارز و صادق دبیر کل حزب الله مراتب قدر دانی و احترام خود را ابراز داشتند .این ابراز همدردی منحصر به لبنان نبود و افرادی چون امیر عبدالله ولیعهد عربستان نیز برای نخستین بار در تاریخ حزب الله ،با ارسال پیام تسلیت برای دبیر کل حزب الله ، حمایت خود را از مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد.

شهادت سید عباس موسوی

 

در سال 1992 و پس از شهادت سید عباس موسوی دبیر کل وقت حزب الله با اجتماع شورای رهبری حزب الله سید حسن نصرالله دبیر کل جدید این جنبش شناخته شد .شهادت سید عباس به همراه خانواده اش تاثیر بسزایی در روحیه مردم لبنان و به ویژه رزمندگان حزب الله گذاشت و حملات حزب الله شکل جدیدی به خود گرفت و حمایت عمومی در میان مردم لبنان از حزب الله رو به فزونی نهاد.

در این میان اسرائیل نیز در سال های 1993و1996 عملیات های خوشه های خشم و تسمیه حساب را به اجرا گذاشت که با مقاومت سرسختانه حزب الله که از کم ترین امکانات نظامی برخوردار بود روبه رو شد.


+ نوشته شده در جمعه 91/6/3ساعت 5:12 عصر توسط نظرات ()




 دانلود آهنگ - قیمت خودرو - قالب وبلاگ