جنبش عدم تعهد چ ی ی ی ی ی ی ی یه؟؟؟؟؟ - نصرمن الله و فتح قریب
سفارش تبلیغ
صبا ویژن



این روزا بازارش خیلی داغه...

 

خیلی خیلی داااااغ!!! آخ،،سوختم!!!!

آره??این روزا همه جا حرفشه، هر جا می شینیم دارن ازش صحبت میکنن

راستی----واقعا چیه

تاریخچه

 

 


کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها در سال 2005 (میلادی)
آبی تیره: عضو، آبی روشن: ناظر

جنبش کشور‏های غیر متعهد، جنبش عدم انسلاک یا جنبش عدم تعهد در سال 1340 خورشیدی در اوج جنگ سرد و فضای دوقطبی بین غرب و شرق با هدف وحدت میان کشورهایی که نه در اردوگاه کمونیسم؟؟ و نه در اردوگاه سرمایه داری(امپریالیسم)؟؟، قرار داشتند، تشکیل شد. با اتمام دوران جنگ سرد، هم اکنون اعضای این جنبش را اکثراً کشورهای در حال توسعه تشکیل می‌دهند.


سران شرکت کننده در اولین اجلاس جنبش عدم تعهد در بلگراد- سال 1961. از راست به چپ یوسیب بروز تیتو-احمد سوکارنو-جمال عبدالناصر-قوام نکرومه و جواهر لعل نهرو

امپریالیسم یعنی چه؟؟

کلمه امپریالیسم (Imperialism) در لغت از ریشه امپراتوری مشتق شده است؛ یعنی تشکیل امپراتوری دادن، ولی در اصطلاح به هر نوع گسترش و توسعه ارضی و سلطه قوی بر ضعیف را در برمی‌گیرد. بدیهی است این نوع امپریالیسم در طول تاریخ همیشه وجود داشته است و امپریالیسم در معنای جدید به گسترش سیطره کشورهای پیشرفته اروپایی بر بقیه جهان در 500 سال اخیر گفته می‌شود.

 

جوهره امپریالیسم، بهره‌کشی و استثمار ملتها و سرزمینهای دیگر است که هم‌اکنون نیز از راه حفظ وابستگی‌های اقتصادی و مالی ادامه یافته است که به آن امپریالیسم نو می‌گویند.در این صورت، اگر قدرت سیاسی و اقتصادی برای پراکندگی ارزش‌ها و عادت‌های فرهنگ متعلق به آن قدرت در میان مردمی دیگر و به زبان فرهنگ آن مردم صورت گیرد به آن امپریالیسم فرهنگی می‌گویند؛ مثل فیلمهای آمریکایی.

 

کمونیست یعنی چه؟؟

کمونیست Communist به فرد یا حزبِ ط‌رفدار مرام‌ اشتراکی‌ و معتقد و وفادار به مکتب کمونیسم اطلاق می شود . در فرضیه های کارل مارکس و فردریک انگلس ، کمونیسم جامعه ای است به اصطلاح بی طبقه ولی توضیحات مارکس و انگلس درباره ی مشخصات جامعه کمونیستی دارای ابهام بسیار است.مارکس و انگلس هنگامی که از کمونیسم سخن گفته اند،جامعه ای را مورد نظر قرار داده اند که در آن بهره ی انسانها از نعم مادی بر مبنای نیاز آنان عنوان شده است، در حالیکه نیاز آدمی را نمی توان متوقف کرد. تاریخ اقتصادی جامعه بشری ضمن اینکه تاریخ پیشرفت تولید است ، تاریخ رشد و افزایش نیازهای روزافزون و همه جانبه انسانی نیز هست و نیازهای انسان تنها به نیازهای مادی محدود نمی شود. ولی علیرغم این واقعیت ، در جامعه کمونیستی مفروض مارکس ، نیازهای روزافزون و معنوی انسانها ملحوظ نشده است. حزب کمونیست ؛ این حزب بر مالکیت اشتراکی کلیه دارایی ها اعتقاد دارد. در این سیستم هیچ دولت مرکزی وجود ندارد .


+ نوشته شده در سه شنبه 91/6/7ساعت 4:20 عصر توسط نظرات ()




 دانلود آهنگ - قیمت خودرو - قالب وبلاگ