سید حسن نصرالله - نصرمن الله و فتح قریب
سفارش تبلیغ
صبا ویژن



"زندگی نامه سید حسن نصرالله"

 

 

سید حسن نصرالله متولد 31 اگوست 1960 روستای البزوریه در ججنوب لبنان است .پدرش عبدالکریم سبزی و میوه فروشی می کرد حسن برای کمک به پدر به دکان وی رفت آمد داشت.در دکان و بر روی سینه دیوار آن عکس امام موسی صدر اویزان بود. عکسی که نخستین جرقه های محبت موسی صدر و جنبش امل را که در آن زمان به جنبش محرمان معروف بود در دل سید حسن روشن کرد .

با اینکه با هیچ یک از علمای دینی آن وقت در ارتباط نبودو خانواده اش هم یک خانواده دینی شاخص نبودن ولی سید حسن نوجوانی علاقه مند به دین بودو این علاقه در حیطه انجام فرایض معمول مانند نماز و روزه محدود نبود او فراتر از اینها هم رفت .این علاقه وی را واداشت که با سن اندکش در سال 1976 به نجف برود و تحصیلات حوزوی را در انجا آغاز کند.

در سال 1987 به لبنان بازگشت و در مدرسه الامام المنتظر (عج) که شهید سید عباس موسوی آن را تاسیس کرده بود تحصیلات حوزوی خود را پی گرفت و در همان حال به فعالیت های سیاسی در جنبش امل مشغول و مسئول سیاسی این جنبش در منطقه بقاع شد.

 

تأسیس حزب‌الله

 

پس از آن که امام موسی صدر در لیبی به صورت مرموزی ربوده شد، اختلافات بسیاری در سطح رهبری جنبش امل به وجود آمد که در اثر آن و خروج عده‌ای از رهبران از این جنبش، حزب‌الله لبنان تأسیس شد. سید حسن در حزب‌الله نیز مسئولیت‌های مختلفی را عهده‌دار شد؛ از جمله عضویت در شورای رهبری حزب‌الله، اما از فضای درس و بحث فاصله نگرفت و به تحصیلات علمی خود ادامه داد تا جایی که در سال 1989 برای تکمیل تحصیلات خود به قم مسافرت کرد، اما حملات گسترده اسراییل به لبنان و مبارزات حزب‌الله به او اجازه نداد، بیش از یک سال در قم بماند و بار دیگر به لبنان بازگشت، تا در کنار برادرانش به مبارزه با رژیم صهیونیستی بپردازد.

شاید بپرسید چرا سید حسن نصراله مگر ما در ایران خودمان افراد شاخص کم داریم؟

من میگویم همانطور که در مطالب قبل خواندیم امام فرمودند:ما به مرزهای ایران محدود نمیشویم و دیگر اینکه سید حسن همواره از ایران در صحبتهایشان نام نیکو برده و به عنوان برادر یاد میکنند و این با توجه به قدرت و نفوذ کلام ایشان در کل دنیا مسئله کوچکی نیست ،در جایی که خانواده سران استکبار اذعان میکنند وقتی سید حسن صحبت میکند لرزه بر اندام ما می افتد نام بردن از ایران به یک ابر قدرت نو پا چیز کمی نیست (حالا در مطالب بعدی قسمتهایی از صحبتهای ایشان در روز قدس درباره ایران در مقابل دیدگان کل دنیا را برایتان می آورم .)فکر میکنم که این کار ما تشکر کوچکی در برابر لطف برادرانه ایشان نسبت به همه ی ما ملت ایران باشد.انشاالله که مورد قبول حق واقع شود.

تازه،،چه اشکالی دارد که ما با اسوه های دیگر ملتها هم آشنا شویم!!!

+ نوشته شده در چهارشنبه یکم شهریور 1391ساعت 12:33 توسط |  

 


+ نوشته شده در جمعه 91/6/3ساعت 5:8 عصر توسط نظرات ()




 دانلود آهنگ - قیمت خودرو - قالب وبلاگ