هلوکاست - نصرمن الله و فتح قریب
سفارش تبلیغ
صبا ویژن



معنای هولوکاست

هولوکاست از دو واژه هولو به معنای همه و کاست به معنای سوزاندن با آتش، تشکیل شده است و در اصطلاح به کشتار یهودیان در زمان هیتلر در کوره‏های آدم‏سوزی یا اتاق‏های گاز گفته می‏شود که برای نخستین بار از سوی فردی به نام الی ویزل ابداع شد.
مدعیان هولوکاست به گزاف معتقدند شش میلیون یهودی در طول جنگ جهانی دوم در اتاق‏های گاز با گاز سمی کشته و در کوره‏های آدم سوزی اردوگاه‏های ارتش آلمان سوزانده شده‏اند. نکته جالب توجه اینکه هولوکاست در زبان لاتین با حروف بزرگ نوشته می‏شود و به بیان صهیونیست‏ها، علت نوشتن این‏گونه واژه هولوکاست، اختصاص آن به یهودیان است.
گروه‏های صهیونیستی درصددند با بزرگ‏نمایی دردها و رنج‏های جمع اندکی از یهودیان، از این مسئله بهره‏برداری سیاسی کنند. آنان با طرح مسئله هولوکاست در طول دهه‏های اخیر کوشیده‏اند هر گونه مخالفت با برنامه‏های توسعه‏طلبانه خود را خنثی سازند.

هولوکاست؛ حریم ممنوعه

در تاریخ سیزده ژوئیه سال 1990، قانونی درباره آزادی رسانه‏ها در فرانسه وضع شد که بر اساس مفاد آن، زیر سؤال بردن مسأله هولوکاست در سه فرضیه اساسی مربوط به آن، یعنی کشتار ادعایی یهودیان، اتاق‏های ادعایی کشتار با گاز و آمار ادعایی شش میلیون کشته یهودی در جنگ جهانی دوم، جرم است و هر کس در فرانسه از این قانون سرپیچی کند، به یک ماه تا یک سال زندان و پرداخت جریمه‏ای بین دو تا سیصد هزار فرانک محکوم می‏شود.
به تدریج، بر اثر اعمال فشار سازمان‏های یهودی بین اللملی، به تقلید از فرانسه، در کشورهایی همچون آلمان، اتریش، بلژیک، سوئیس و اسپانیا نیز قوانین مشابهی به تصویب رسید. پس از جنگ جهانی دوم، دانشمندان و پژوهشگران بسیاری با تحقیق درباره مسئله هولوکاست، به نتایجی غیر از گفته‏های مدعیان آن رسیدند. البته بسیاری از آنها، یا کرسی تدریس را در دانشگاه‏ها از دست دادند یا برای سال‏ها به زندان افتادند. تا بیاموزند که در اروپای آزاد نباید بر خلاف آنچه صاحبان زر و زور می‏گویند، سخن راند.

+ نوشته شده در جمعه 91/6/3ساعت 5:0 عصر توسط نظرات ()




 دانلود آهنگ - قیمت خودرو - قالب وبلاگ